ŚWIATŁOLECZNICTWO

SOLLUX

Sollux to nowoczesny zabieg, który wykonywany jest z wykorzystaniem promieniowania podczerwonego (IR). W  wyniku nagrzania tkanki dochodzi do wydzielenia się acetylocholiny i histaminy w wyniku czego dochodzi do rozszerzenia naczyń krwionośnych, zwiększenie przepływu krwi zaopatrzonej w tlen i odżywienia tkanek. Jego dobroczynne działanie korzystnie wpływa na organizm, łagodząc dolegliwości bólowe, stany zapalne, czy pomagając szybciej goić się ranom. Sollux ma sens w przypadku uszkodzeń aparatu mięśniowo- więzadłowego, a nie kostno- stawowego.

Pojedynczy zabieg naświetlania trwa zazwyczaj do 30 minut – jest często przygotowaniem do dalszej terapii – masażu, jonoterapii bądź ćwiczeń ruchowych. Wykonuje się go, kierując lampę Sollux na konkretną partię ciała – promiennik jest, w zależności od miejsca zabiegu – umieszczany w odległości między 50 a 100 cm od pacjenta.

W nowoczesnych lampach Sollux stosuje się dwa rodzaje filtrów – dający światło czerwone (efekt przeciwzapalny, przekrwienny) oraz niebieskie (efekt przeciwbólowy).

Promieniowanie podczerwone głęboko wnika pod tkankę skórną, przynosząc wiele korzyści dla organizmu.

• przyjemnie, delikatnie rozgrzewa, relaksując ciało a, jednocześnie wnikając głęboko pod skórę,
  • naczynia krwionośne rozszerzają się, a szybciej płynąca krew poprawia metabolizm oraz wymianę substancji odżywczych czy też detoks organizmu,
  • obniża napięcie mięśniowe,
  • działa przeciwbólowo oraz przeciwzapalnie,
  • pobudza receptory cieplne skóry.

Kto może poddać się zabiegom?

Zakres działania naświetlania Sollux jest bardzo szeroki. Do najważniejszych wskazań do tego zabiegu należą:

• bóle różnego rodzaju – przede wszystkim nerwobóle, bóle stawowo-mięśniowe,
  • przewlekłe oraz podostre stany zapalne stawów i tkanek okołostawowyvh,
  • blizny i trudno gojące się rany po zapaleniu bakteryjnym skóry,
  • stany po urazach narządów,
  • przeczulice,
  • odczyny skóry po przedawkowaniu  promieniami Rentgena lub ultrafioletowymi,
  • przygotowawczo – przed masażami oraz zabiegami jonoforezy.

Przeciwwskazania:

Zabiegi z wykorzystaniem lampy Sollux są odradzane w przypadku schorzeń takich, jak:

• skłonność do krwawień,
  • ostry stan zapalny skóry i tkanek miękkich,
  • żylaki,
  • gorączka,